کد خبر: ۴۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

مقایسه میتسوبیشی پاجرو با نیسان رونیز

مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی پاجرو و نیسان رونیز در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
به گزارش خودروكار، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، میتسوبیشی پاجرو با نیسان رونیز است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی میتسوبیشی پاجرو:

میتسوبیشی پاجرو، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۸۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۹ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.



در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۸ ثانیه است.



مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۳.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۸ لیتر است. امکانات این خودرو شامل سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کنترل سرعت (cruise control)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، سیستم ورود بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید است.

معرفی نیسان رونیز:

نیسان رونیز، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۰۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.



در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۲ ثانیه است.



مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که ساختار قدیمی پیشرانه رونیز سازگاری بسیار مناسبی با بنزین‌های داخلی دارد، اما در بحث مصرف سوخت تا حدودی پر اشتها ظاهر می‌شود که البته این هم با توجه به وزن بالای اتومبیل طبیعی به نظر می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهاي پيام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار